-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:34194 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

بعضي از مادّيون مانند«هگل» و بعضي ديگر گفته اند: مادّه و حركت را به ما بدهيد جهان را ميسازيم». منظور آنها از اين سخن چيست؟
اگر نظرشان اين باشد كه جهان ا ز ماده و حركت به وجود آمده، به فرضي كه اين فرضيّه را كسي قبول كند، مستلزم نفي خدا و عالم غيب نميباشد؛ زيرا خدا در اين عالم همة مركّبات را از دو چيز يا بيشتر آفريده و اگر به فرض اين كه ممكن باشد ماده و حركت را به كسي بدهند تا او، از آن موجود زنده را بسازد، در مسألة ايمان به خدا و آفرينندة جهان شبههاي ايجاد نميشود و در آن صورت هم آن كه بخشندة حيات و آفرينندة ماده و حركت است، خداست.
هم، اكنون و هم درگذشته با برخي اعمال عملي و جرّاحي موجبات توليد بعضي از جانوران را فراهم نمودهاند. دست بشر در ظهور بسياري از مظاهر مادي وارد است؛ امّا همه ميدانند كه اين تصرّفاتي كه بشر در عالم مادّي دارد، مربوط به علم و آگاهي او از برخي قوانين و سنّتهاي جاري در اين عالم است. هيچ كس نميتواند مادّه بسازد و اگر به وسيلة برخي از تصرّفات، زمينة زايش يك موجود زنده را فراهم كند، نميتواند حيات و زندگي او را به خودش مستند كند.
بشر نميتواند چيزي بسازد كه ساختن او را از اين عالم نگرفته باشد و نميتواند از بيرون از عالم چيز بياورد، يا چيزي را بسازد. هر چه انجام بدهد در اين عالم خلقت است؛ مثل يك بنّا كه هر چه مصالح ساختمان ميآورد و بنا ميكند، از همين عالم گرفته است.
هر چه علم بشر هم پيشرفت كند و هر كار انجام دهد، ابزار كار، برنامه و همه چيز آن را بايد از اين عالم بگيرد. همان حقيقت كه خدا به آن اشاره ميفرمايد، همه جا ظاهر است: «أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَيْرِ شَيءِ أَمْ هُمُ الْخالِقُونَ» طور/35
«أَفَّرّأَيْتُمْ ما تُمْنُونَ ءَأَانْتُمْ تَخْلُقُونَهُ أَمْ نَحْنُ الْخالِقُونَ» واقعه/59 و 58 «أَفَرَأََيْتُمْ ما تَحْرُثُونَ ءَأَنْتُمْ تَزْرَعُونه أَمْ نَحْنُ الزّارِعُونَ». واقعه/63 و 64
[با اين تفاسير آيا كسي ميتواند بدون استفاده از اين مواد و تلفيق آنها با يكديگر و دست كاري در آنها، خودش يك نبات كوچك تحت قواعد ديگر خلق كند؟!]

معارف دين
آيةالله لطف الله صافي گلپايگاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.